Handelsbetingelser

1. Generelle oplysninger

Garnaholik

Egsgyden 22

5600, Faaborg 

CVR-nr. 45550923
Mail: info@garnaholik.dk
Telefon: +4557702450

2. Priser

Hos Garnaholik tager vi forbehold for eventuelle fejl, som kan opstå ved vores angivne priser.

Vi forbeholder os retten til, at vores priser på webshoppen løbende kan ændre sig og derfor kun er gældende på bestillingsdagen.

Alle priser er inklusiv. 25% moms og vises i DKK.

3. Betaling

Ved Garnaholik kan du betale med Mobilepay, VISA/Dankort, VISA Electron & Mastercard.

Alle betalingstransaktioner går igennem clearhaus og OnPay.

4. Reservation af beløb

Betaler du med et VISA eller Mastercard reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Vi tager ikke kortgebyrer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

5. Fragt

Ved Garnaholik sendes produkterne med GLS eller Postnord.

Pakker vil blive afsendt senest 1-3 dage efter at ordren er modtaget.

Der tages forbehold for længere leveringstid ved højtider eller mærkedage.

Fragt udenfor Danmarks grænser bliver sendt med postnord.

6. Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@garnaholik.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

7. Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

8. Returnering

Vil du returnere dit køb og gøre brug af fortrydelsesretten skal dette meddeles på vores mail senest 14 dage efter du har modtaget din vare.

Varen sendes til:

Garnaholik

Egsgyden 22

5600, Faaborg

 

Du skal selv betale omkostningerne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder dit køb. 

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb, så vi kan finde dig i systemet.

Vi forventer, at du afsender dit køb hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende varen tilbage senest 14 dage efter, du har fortrudt.

 

Varer som kan returneres:

  • Varen skal være i samme stand som ved modtagelse og ikke bære præg af, at have været brugt.
  • Varen må ikke have brudt emballage, lugte eller på anden måde virke brugt.
  • Udgifterne til returnering af disse varer påhviler køberen og forventes højst at koste det beløb, som fragten kostede ved afsending fra webshoppen.

 

Varens stand når du sender den retur:

  • Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage.
  • Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
     
  • Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
    Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Du bærer ansvaret for varen fra tidspunktet du har modtaget din vare og til at vi har modtaget den retur.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet:

  • Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
  • Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
    Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
  • Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

8. Ingen fortrydelsesret:

Ved Garnaholik er der ingen fortrydelse på disse listede produkter:

  • Garn eller maskemarkører, som er fremstillet ud fra kundens ønske.
  • Specialfarvninger - såsom månedsgarn, julekalendere eller lykkeposer.

9. Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Garnaholik

Egsgyden 22

5600, Faaborg

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du sende en detaljeret beskrivelse af problemet til vores mail, så vi kan oprette din reklamationssag.
 

Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte.

10. Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Garnaholik på Mail: info@garnaholik.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 
 
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 14-08-2025
 
Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Hent fortrydelsesformular